Thursday 18 August 2011

Dugaan~

                 bulan Ramadhan adalah satu bulan yg penuh dengan rahmat..bulan ramadhan aku pada tahun ni tak seperti tahun2 yg lepas...Tahun ni betul2 mengajar aku erti kesabaran yg tinggi..tahun ni adalah tahun ke 2 aku berpose sorang tanpa famili disisi aku..waaaa~ sedih..
Sejak aku dpt kerja di Muadzam Shah , kehidupan aku tak pernah rasa gembira..hati aku selalu menangis,sunyi,sepi tanpa org yg aku sayangi..tapi mengenangkan mencari rezeki aku akur dengan ketentuan illahi..
                Setiap manusia pernah melakukan kesilapan dalam hidup..begitu jugak aku..Pd awal tahun ni aku telah melakukan 1 kesilapan yg amat besar yang memberi kesan hitam dalam hidupku..mungkin ini pengajaran Illahi pada aku..aku terima dengan redha..Disebabkan 1 kejadian hitam ni,pelbagai dugaan aku terima di tempat aku mencari rezeki..pelbagai fitnah dilemparkan,tomahan,kejian..aku redha..aku paham dengan kedudukan aku di tempat kerja ku..
              Yang membuatkan aku marah adalah aku tak pernah jumpa mulut lelaki yg lebih teruk dr perempuan melainkan kat tempat aku..nak dikatakan nisbah lelaki : nisbah perempuan adalah 7: 3.punya ramai lelaki di sini..tetapi mulut mengalahkan perempuan..arini air mata yg aku tahan selama ini akhirnya gugur jugak..aku dah tak mampu lagi nak bendung.nasib baik Mr Abg sentiasa ada di 'sebelah' aku walaupun hanya suara yg penting die sentiasa ada di saat aku amat memerlukan nya..terima kasih sayang..



ialah hanyalah sekadar coretan, yang BAIK dijadikan contoh, yang BURUK jadikan pedoman

No comments:

Post a Comment